Home » Vragen

Dit zijn de algemene voorwaarden die wij als webshop hanteren. Lees deze goed voordat je een aankoop doet. Het bestand is een word document.

Algemene-Voorwaarden-Kpopcentral
Word – 156.0 KB 465 downloads

Wat is de Hanteo & Gaon chart? 

De hanteo & Gaon Charts is een sales lijst. Hoe meer een artiest verkoopt hoe hoger deze komt te staan. Dus hoe meer albums jij koopt hoe meer jij jou artiest kan steunen! Al onze albums zijn voorzien van een Komca sticker.

Missende extraatjes in albums/ photobooks.

Het komt vaak voor als je een album koopt en deze uitpakt, maar er mist bijvoorbeeld een postcard of photocard. Dit terwijl er wel bij staat dat deze erbij moet zitten. Dit is niet heel ongewoon. Doordat de productie in Zuid-Korea in grote getalen gebeurd kan dit mis gaan. Daarom kunnen wij ook niet garanderen of elke extraatjes bij het album zitten. Het; ''Wat zit erbij inbegrepen?'' bij de extra informatie is onder voorbehoud. Mocht er inderdaad iets missen kunnen wij hier helaas niets aan doen. Wij geven geen geld terug of ruilen het album niet voor een nieuw album om.

'Wat zit erbij inbegrepen?' kopje bij album informatie.

Als je naar een product pagina gaat (Op meer informatie klikt). Staat onder de afbeelding het kopje 'Wat zit erbij inbegrepen?' vervolgens staat er onder het kopje een afbeelding van het album. Deze afbeelding is ter ondersteuning van het kopje 'Wat zit erbij inbegrepen?' Onder het kopje staat alles wat er in het album hoort te zitten van extra's, Cd's en Photobooks.

Omdat soms benamingen moeilijk en lastig zijn die worden gebruikt hebben wij de afbeelding toegevoegd. Deze afbeelding is niet leidend. De afbeelding geeft een duidelijker beeld wat erin zit. Kijk dus altijd naar het kopje als je wilt weten wat erin zit. 

Officieel of niet

Bij ons is bijna alles officieel behalve de kleding lijn en accessoires. Als een kleding stuk/ accessoire wel officieel is zal dit in de beschrijving staan. Albums, photobooks, lightsticks of concert DVD's en veel meer merchandise zijn wel officieel. Op deze artikelen is aan de achterkant een sticker te zien. Dit vaak van de entertainment companies waar deze zijn uitgegeven.
De albums hebben geen entertainment sticker. Deze zijn voorzien van een Komca sticker. Alle albums zijn echt, het enige verschil tussen de albums is of deze op de achterkant een Komca sticker hebben of niet. Als deze geen Komca sticker hebben kunnen deze als 'illegaal' worden gezien, want zonder deze sticker word het album niet meegenomen in de Hanteo & Gaon charts, waardoor jou artiest minder album sales hebben dan deze normaal zouden hebben als het album wel een Komca sticker zou hebben. Daarom bestaan er geen 'fake' albums. Er bestaat alleen een verschil tussen officiele/ legale en onofficiele/ illegale albums. Dit in gedachten of deze de komca sticker hebben of niet aan de achterkant (soms zijkant) van het album.

Verpakking beschadigd Lightsticks

Bij beschadiging, deuken of kleine krassen, van de verpakking van een lightstick geven wij geen schadevergoeding. De doos waar de lightstick in zit is ter bescherming van deze gebeurtenissen en kan niet als reden worden gezien voor een schadevergoeding of deze te retourneren. 

2e hands verkopen aan jullie. Hoe gaat dat?

Tegenwoordig kan je ook je oude albums en merchandise bij ons inleveren. 
Dit zal als volgt te werk gaan:
Je stuurt ons een lijstje met de artikelen die je aan ons wilt verkopen. Op het lijstje staat de artiest, album naam (eventuele versie) en de extraatjes die erbij zitten. Bijvoorbeeld: Monsta X- we are here album / versie III - Shownu pc, groep polaroid, groep photocard

Wij zullen voor elk artikel een prijzen doorgeven. Als je akkoord gaat kan je alles naar ons opsturen (de prijs wat wij opgeven zal inclusief of exclusief verzendkosten zijn). Mocht je de albums willen afleveren bij ons vestigingsadres kan natuurlijk ook. 

Vervolgens als deze binnen zijn bij ons gaan we deze controleren en daarna zullen we het geld storten op de bankrekening (deze heb je eerder naar ons verstuurd). Als je liever wilt dat we via een betaalverzoek betalen mag dit natuurlijk ook.

Verzendkosten

Bij het kopen van een artikel, op onze site,  zitten er vasten verzendkosten bij van €3,50. Ongeacht het formaat van het artikel. Deze vaste verzendkosten gelden voor bestellingen binnen Nederland. Wil je een bestelling doen vanuit het buitenland? Hanteren wij hiervoor extra verzendkosten vanaf €8. 

Binnen Nederland is de verzending gratis boven een besteding van €85. Buiten Nederland is dit een bedrag van €100.

Ophalen i.p.v. Verzending gekozen, wat moet ik doen?

Als je voor de optie ophalen hebt gekozen bij de verzendmethodes gaat het als volgt. Je betaalt het album bij het uitchecken online. Dit is uit voorzorgmaatregelen voor veiligheid van jou en van ons. Zodra we jouw bestelling binnen hebben gaan we contact met je opnemen. Dit kan via de mail of via WhatsApp. We gaan dan een afspraak maken wanneer je het kan ophalen.

Hoe lang duurt de verzending?

Wij streven naar een verzending van 2 tot 5 werkdagen. In verband met vakantiedagen (zoals sinterklaas, kerst of andere feestdagen) kan het zijn dat de verzending langer kan duren. Als een bestelling is geplaats verzenden wij deze de eerst volgende werkdag.

In verband met het coronavirus kan dit langer duren. Als de bestelling na 7 werkdagen nog niet is geleverd kan je via: klantenservice@kpopcentral.nl contact met ons opnemen en zullen wij kijken wat we voor je kunnen betekenen. 

Welke betaalmethodes zijn er?

Er zijn 2 soorten betaalmethodes waarvoor gekozen kan worden tijdens het afrekenen. Dit zijn IDeal en PayPal.

Wat is het retourbeleid?

Bij ons kan je binnen 2 weken retourneren alleen is dit op eigen kosten. De voorwaarden zijn; De albums moeten geseald terug gestuurd worden. Merchandise zoals kleding graag met alle kaartjes eraan en ongedragen. Mocht er een andere reden zijn waarom je iets terug stuurt? Neem contact met ons op, wij willen jou zo snel mogelijk helpen. Als wij daarna het pakketje ontvangen hebben zullen wij dit zo snel mogelijk laten weten en zullen het geld terugstorten. Dit is exclusief de eventuele verzendkosten van €3,50 die betaald zijn bij het bestellen van het product.

 

Retour adres is:

Kpopcentral

Afdeling retouren

Kepplerstraat 308A

2562VX Den Haag

 

Wat gebeurt er als ik een album aanvraag via het aanvraag formulier?

Bij een album aanvraag ga je eerst het formulier invullen. Vertel welk album je wilt en als er versies zijn geef dit ook aan. Wij zullen kijken of deze nog leverbaar is. Is deze nog leverbaar nemen we contact met jou op en geven we je alvast een prijs door. Als het album in Nederland is ( Dit zal ongeveer 2 weken duren) zullen we nog een keer contact opnemen en vragen of je het album nog steeds wilt voor de afgesproken prijs. Wil je het album nog steeds? Dan zullen wij een betaalverzoek sturen. Als je het hebt overgemaakt gaan we het pakketje natuurlijk gelijk verzenden en krijg je hier bericht over.

Een bestelling naar het buitenland (buiten Nederland) wat te doen.

Woon jij in het buitenland, dus buiten Nederland (België, Duitsland of Luxemburg) dan kan je natuurlijk ook voor onze webshop kiezen. Het enige wat anders is dat mensen die buiten Nederland een bestelling plaatsten hiervoor hogere verzendkosten betalen. Dit wordt vanaf €7. Dit kan worden aangegeven bij de betaling/ winkelwagen. Je kan voor je gewenste verzendmethode kiezen; Hierin moet je 'Naar het buitenland verzenden (buiten Nederland)' kiezen. Zo kan je dus ook buiten Nederland shoppen in onze webshop. Let op bij verzending naar het buitenland kan de verzendtijd wat langer duren. Dit is ongeveer 1 week. 

Boven de €100 is het gratis verzending naar het buitenland. 

Wat is een Kinho kit/ album?

Een Kinho kit/ album is soort mini MP3 speler. Je krijgt in plaats van de ouderwetse CD een kastje waar er een plug aan zit. Het is de bedoeling dat je een app download genaamd: Kinho player in de app store of google play. Nadat je deze hebt gedownload kan je de app openen en het kastje (De Kinho) erin steken via de plug-in (Waar je je oortjes normaal  in stopt). Dit is links op de afbeelding te zien. De app herkent automatisch het album en zal het album dan downloaden en op je kinho player list zetten. Dus je kan overal naar je favoriete liedjes luisteren en hebt geen CD-speler meer nodig. 

Meer vragen over Kinho(-kit)? Bezoek de officiële site van Kinho en kom zo meer te weten:
http://kihno.com/

Waarom doen jullie geen pre-orders?

Wij hebben er voor gekozen om geen pre-orders te doen voor albums. Dit komt omdat wij, jullie niet willen teleurstellen. Het komt vaak voor dat een pakje bij de douane is opgehouden. Dit kan soms 2 à 3 weken duren voordat het eindelijk in onze handen is. Wij vinden het belangrijk dat als je iets koopt, je dit snel in handen hebt en ervan kan genieten. Daarom hebben wij daarvoor gekozen. Wij hopen dat jullie dit begrijpen.

DHL/ DPD/ post i.p.v. PostNL?

Waarom staat er soms dat het pakket door DHL of DPD wordt geleverd i.p.v. PostNL? Dit komt omdat wij, door grote pakketten door DHL of DPD te laten bezorgen, de kosten zo laag mogelijk kunnen houden. Anders zijn wij genoodzaakt een andere prijs voor de albums en verzending te hanteren.
Ook als er alleen insteekhoezen worden besteld zullen wij deze via de post opsturen. Dit heeft dezelfde reden als hier boven is genoemd. Doordat insteekhoezen minder wegen kunnen deze met de post mee waardoor wij de insteekhoezen tegen een lage prijs kunnen aanbieden.

Geen DHL pick-up point

Door een fout in ons systeem kunnen wij pakketjes niet naar een DHL pick-up point verzenden. Daarom, mocht het zijn dat je voor deze optie kiest, is belangrijk dat je bij het kiezen van een pick-up point bij jou in de buurt kijkt naar een Postnl of DPD point.

Area codes (regiocodes) 1 en 3

De meeste Dvd's die bij de producten zitten zoals; Season's greetings, concert dvd, fotoboeken of summer packages zijn Area codes 1 en 3. Dit omdat het voor Azië en Amerika bestemd is. Deze kan je helaas niet in Nederland bekijken. 

Geen Pre-order poster

Bij elk album zit geen pre-order poster inbegrepen. Tenzij deze al in het album verpakt zitten. De pre-order poster die alleen te verkrijgen zijn bij de first press albums kopen wij niet in. Dit omdat wij dit vroeger deden, maar helaas geen posters verkochten en zelf met veel posters overbleven. Daarom hebben wij de beslissing genomen deze er niet meer in te verkopen..  

Heb jij een vraag die er niet tussen staat. Mail ons! Dan proberen wij zo snel mogelijk antwoord te geven op jou brandende vraag.